Vés al contingut

Formulari de cerca

Ajuntament de
Cerdanyola

  • Ajuntament
    • Estructura política
    • L'Alcalde
    • El consistori
    • Grups municipals
    • Àrees de competència
    • Acció de govern
    • Ple municipal
    • Junta de govern
    • Pressupost municipal
    • Reglaments i ordenances
    • Normativa fiscal
    • Normativa
    • Agenda Política
  • Serveis a les persones
    • Atenció a la Ciutadania
    • Cultura
    • Educació
    • Esports
    • Protecció de dades
    • Treball
    • Acció Social
    • Comerç i mercats
    • Ecologia urbana
    • Urbanisme
    • Habitatge
    • Informació al consumidor
    • Turisme
  • La ciutat

    Agenda

    • Del 05/11/2020 al 14/02/2021

      Exposició 'Marca Hispànica. La Catalunya Carolingia (711-1000)'

    Actualitat

    • El Pla Estratègic de Cerdanyola encara la recta final amb el debat de projectes de futur per a la ciutat
    • 43.468 persones podran votar a Cerdanyola si finalment les eleccions són el 14 de febrer
    • Cerdanyola acull la primera instal·lació per injectar gas renovable procedent d’un abocador a la xarxa de distribució
    • L’alumnat de 3r de l’Escola Saltells primers participants a la visita virtual a l’Ajuntament
    • El Govern es reuneix amb els municipis del Vallès Occidental afectats pels forts aiguats del 18 de desembre
    • 225 famílies van poder viure la il·lusió de la Nit de Reis gracies a la solidaritat de la ciutadania de Cerdanyola
    • El MAC presenta les adquisicions del 2020 amb les quals ha enriquit la seva col·lecció
    • El Teatre Ateneu obre temporada amb Els Brugarol, una comèdia sobre els llinatges familiars
    • Cerdanyola del Vallès
    • Agenda
    • Actualitat
    • Sobre Cerdanyola
    • La història
    • El municipi en xifres
    • Patrimoni
    • Entorn natural
    • Tradicions i festes
    • Cultura i esports
    • Innovació i recerca
    • Revista municipal Riu Sec
  • Seu electrònica
    • Tràmits
    • Carpeta Ciutadana
    • Queixes i suggeriments
    • Perfil del contractant
    • Verificador de documents
    • Plataforma de contractació electrònica
    • Tràmits altres Administracions
    • Volant d'empadronament
    • Gestió tributària
    • Bústia de factures
    • Instància genèrica
    • Tauler d'edictes
    • Oferta pública
    • Notificacions electròniques
    • Representa
    • Documents en Tràmit d'informació pública
    • Consulta del Cens Electoral
    • Normativa Seu Electrònica
  • Transparència
    • Informació institucional i organitzativa
    • Contractes, convenis i subvencions
    • Gestió econòmica
    • Catàleg de serveis i tràmits
    • Acció de govern i normativa
    • No trobeu la informació?
  • Guia
    • Telèfons i adreces
    • Farmacies
    • Transport urbà
    • Com arribar-hi
    • Punt d'informació geogràfica
    • Entitats
    • Equipaments
    • Mercats municipals
    • Webs municipals
  • Contacte

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

935 808 888
  • Ajuntament
    • Estructura política
    • L'Alcalde
    • El consistori
    • Grups municipals
    • Àrees de competència
    • Acció de govern
    • Ple municipal
    • Junta de govern
    • Pressupost municipal
    • Reglaments i ordenances
    • Normativa fiscal
    • Normativa
    • Agenda Política
  • Serveis a les persones
    • Atenció a la Ciutadania
    • Cultura
    • Educació
    • Esports
    • Protecció de dades
    • Treball
    • Acció Social
    • Comerç i mercats
    • Ecologia urbana
    • Urbanisme
    • Habitatge
    • Informació al consumidor
    • Turisme
  • La ciutat

    Agenda

    • Del 05/11/2020 al 14/02/2021

      Exposició 'Marca Hispànica. La Catalunya Carolingia (711-1000)'

    Actualitat

    • El Pla Estratègic de Cerdanyola encara la recta final amb el debat de projectes de futur per a la ciutat
    • 43.468 persones podran votar a Cerdanyola si finalment les eleccions són el 14 de febrer
    • Cerdanyola acull la primera instal·lació per injectar gas renovable procedent d’un abocador a la xarxa de distribució
    • L’alumnat de 3r de l’Escola Saltells primers participants a la visita virtual a l’Ajuntament
    • El Govern es reuneix amb els municipis del Vallès Occidental afectats pels forts aiguats del 18 de desembre
    • 225 famílies van poder viure la il·lusió de la Nit de Reis gracies a la solidaritat de la ciutadania de Cerdanyola
    • El MAC presenta les adquisicions del 2020 amb les quals ha enriquit la seva col·lecció
    • El Teatre Ateneu obre temporada amb Els Brugarol, una comèdia sobre els llinatges familiars
    • Cerdanyola del Vallès
    • Agenda
    • Actualitat
    • Sobre Cerdanyola
    • La història
    • El municipi en xifres
    • Patrimoni
    • Entorn natural
    • Tradicions i festes
    • Cultura i esports
    • Innovació i recerca
    • Revista municipal Riu Sec
  • Seu electrònica
    • Tràmits
    • Carpeta Ciutadana
    • Queixes i suggeriments
    • Perfil del contractant
    • Verificador de documents
    • Plataforma de contractació electrònica
    • Tràmits altres Administracions
    • Volant d'empadronament
    • Gestió tributària
    • Bústia de factures
    • Instància genèrica
    • Tauler d'edictes
    • Oferta pública
    • Notificacions electròniques
    • Representa
    • Documents en Tràmit d'informació pública
    • Consulta del Cens Electoral
    • Normativa Seu Electrònica
  • Transparència
    • Informació institucional i organitzativa
    • Contractes, convenis i subvencions
    • Gestió econòmica
    • Catàleg de serveis i tràmits
    • Acció de govern i normativa
    • No trobeu la informació?
  • Guia
    • Telèfons i adreces
    • Farmacies
    • Transport urbà
    • Com arribar-hi
    • Punt d'informació geogràfica
    • Entitats
    • Equipaments
    • Mercats municipals
    • Webs municipals
  • Contacte
Promoció social a Cerdanyola del Vallès

Acció Social

Esteu aquí

Inici / Acció Social
  • Acció Social
  • Actualitat
  • Entitats
  • Serveis Socials
    • Introducció
    • Primera Atenció
    • Infancia i Familia
    • Joventut i Adults
    • Persones amb discapacitat
    • Gent Gran
    • Mediació
    • Òrgans de Participació
  • Promoció de la Salut
  • Dones i LGTBIQ
    • Introducció
    • Centre d'Informació, Atenció i Recursos per a Dones (CIARD)
    • Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD)
    • Servei d'Atenció Integral LGTBIQ (SAI)
    • Commemoració Diades Internacionals
    • Consell de Polítiques d'Igualtat i LGTBIQ
    • Associacionisme de dones i feminista
    • Transversalitat de Gènere
    • Xarxa de Municipis LGTBI de Catalunya
    • Som Història
  • Cooperació i solidaritat
    • Projectes amb financiació municipal
    • Ajut humanitari d’emergència
    • Drets Humans
    • Immigració
    • Sensibilització
  • Subvencions
  • Contacte
  • Cerdanyola Ciutat d'Acollida
  • Inici
  • Actualitat
  • Agenda 2030
  • Projectes de Cooperació Internacional amb financiació municipal
  • Equipaments
  • Entitats
  • Serveis Socials
    • Introducció
    • Primera Atenció
    • Infància i Família
    • Joventut i Adults
    • Persones amb discapacitat
    • Gent Gran
    • Òrgans de Participació
  • Promoció de la Salut
    • Introducció
    • Àmbits d'actuació
    • Activitats
    • El Dolium
    • Informe Indicadors Salut Local
    • Contacte
  • Infància
  • Joventut
  • Gent Gran
    • Programa Viure i Conviure
  • Mediació
  • Dones i LGTBIQ
    • Introducció
    • Centre d'Informació, Atenció i Recursos per a Dones (CIARD)
    • Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD)
    • Servei d'Atenció Integral LGTBIQ (SAI)
    • Commemoració Diades Internacionals
    • Consell Municipal de Polítiques de Dones
    • Associacionisme de dones i feminista
    • Xarxa de Municipis LGTBI de Catalunya
    • Som Història
    • Transversalitat de Gènere
  • Cooperació i solidaritat
    • Introducció
    • Ajut humanitari d’emergència
    • Drets Humans
    • Sensibilització
  • Immigració
  • Subvencions
  • Beques Escolars
  • Ajuts de menjador escolar
  • Cerdanyola Ciutat d'Acollida
  • Contacte

Financiació de projectes de Cooperació Internacional

 

Dins el reconeixement que Cerdanyola fa de les seves capacitats i de la seva pròpia estratègia com a municipi, s’identifiquen algunes línies sectorials prioritàries, tenint en compte el teixit institucional i associatiu present al municipi i les oportunitats d’aprenentatge que representen.
Aquests sectors són els següents:

·     Polítiques d’igualtat de les dones. Referit sobre tot a les possibilitats que les polítiques, normatives, estratègies i plans municipals tenen per garantir el ple accés de les dones als espais de presa de decisions i al conjunt de serveis públics. També pel que fa a la definició de ciutats més inclusives i a l’eradicació de tot tipus de violència  envers elles, així com de posar en valor el rol activista de les dones en la construcció de societats menys violentes i on els drets humans siguin més respectats.

·     Ocupació i promoció econòmica. Cerdanyola té una llarga experiència en aquest camp,  atesa  la  seva  pròpia  història  recent.  En  anys  anteriors,  es  van  establir algunes col·laboracions interessants amb d’altres municipis a països del Sud, que poden ser recuperades o reproduïdes en d’altres emplaçaments. La generació d’ocupació digna a  través de la formació,  l’orientació  empresarial,  l’impuls del comerç i la facilitació de l’accés al crèdit als col·lectius més necessitats, és un sector clau per a l’eradicació de la pobresa i per a aconseguir l’equitat  entre gèneres. Des de l’àmbit municipal es poden fomentar polítiques en aquest sentit, que potenciïn les economies locals i les transformin cap a models més sostenibles i democràtics.

·     Educació en valors a l’esport. La ciutat té una importantíssima xarxa d’entitats i clubs, professionals i amateurs, així com instal·lacions de primer nivell, i en aquests moments està reconfigurant la seva estratègia per enfortir l’esport de base i el seu encaix amb l’activitat professional. Per altra banda, l’esport s’identifica últimament com una activitat amb molt de potencial dins el món de la cooperació internacional per d’altres actors a Catalunya, sobre tot pel que fa a l’educació en valors, la integració social i la cultura de pau. S’espera, fins i tot, la creació en breu d’instruments  específics  adreçats  a  impulsar  les  activitats  de  cooperació  dins aquest  camp,  que  puguin  facilitar  la  participació  d’administracions  de  tots  els nivells, clubs esportius, escoles, etc. En aquest escenari, Cerdanyola mirarà d’aprofitar el potencial existent, tant al propi municipi, com a eina al servei de l’EpD, com a d’altres països, treballant per l’accés de la població a la seva pràctica.

·     Accés a la cultura. Com amb l’esport, Cerdanyola disposa d’un nivell cultural notable: s’hi celebra un parell de grans esdeveniments culturals com són el Festival Internacional de Teatre infantil i juvenil (FIT ) i el Festival Internacional de Blues, i disposa d’entitats i institucions com la Jove Orquestra, l’Orquestra de Cambra, l’Escola Municipal de Música o el Teatre Ateneu. La promoció de les polítiques culturals a nivell local a d’altres municipis de països empobrits, per un costat, i l’aprofitament d’aquesta capacitat cultural pròpia per introduir continguts relatius a la Justícia Global a les programacions a Cerdanyola, serà un altre dels sectors a treballar durant la vigència del Pla Director present.

 

·     Cultura de pau i no violència. El rol que pot jugar el món local en els processos de pau i l’eradicació de totes les formes de violència, des de les possibilitats de la diplomàcia de ciutats i l’educació, és un altre del sectors de treball que Cerdanyola prioritzarà en aquest període. Es basarà en la seva pròpia capacitat, però sobre tot en la que el municipi suma amb la presència de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB, amb la qual establirà vies de col·laboració en aquesta sentit.

 

L’Ajuntament de Cerdanyola treballarà en aquests sectors durant els propers anys per establir xarxes i identificar programes en els que involucrar-se de manera directa, posant- hi a disposició les seves pròpies capacitats tècniques. A més, promourà la col·laboració amb les entitats i institucions especialitzades al seu entorn per a facilitar la seva participació.

Prioritats geogràfiques 2019-2024

La cooperació de Cerdanyola, en tant que municipalista, vol superar la lògica de la priorització de països, centrant-se en la relació entre municipis i col·lectius locals. Ara bé,el present PDC vol establir certs criteris geogràfics bàsics per tal d’orientar l’acció fora de Cerdanyola, amb l’objectiu de facilitar tant l’eficàcia com l’eficiència dels recursos públics que s’hi destinen:

  • Donar suport a aquelles àrees geogràfiques determinades per la Generalitat de Catalunya dins els seus Plans Directors de Cooperació, atenent al paper que la llei li confereix com a coordinadora de les cooperacions públiques catalanes i amb l’objectiu de facilitar la concentració de recursos del conjunt d’actors catalans.
  • Centrar-se en aquells països, regions i ciutats dels que prové la població arribada a la ciutat durant els darrers anys.
  • El conjunt de la Mediterrània serà una zona geogràfica prioritària, on es col·laborarà amb els esforços per construir vies segures i protegir els drets de les persones migrants.
  • Prestar especial atenció a les zones de conflicte, situacions d’ocupació territorial il·legítima o violació constant de drets individuals i col·lectius.
  • Donar suport a articulacions internacionals de moviments socials, entitats i institucions que contribueixin a la defensa dels drets humans, així com a la protecció de les persones que treballen pel seu desplegament efectiu.

       Pel que fa a les iniciatives que impulsi directament l’ajuntament, s’identificaran xarxes locals i municipis amb els quals col·laborar, que preferentment també compleixin els anteriors criteris.

       Convocatòria de Projectes de Cooperació Internacional al Desenvolupament 2020

 

 

Projectes de Cooperació finançats el 2020

Entitat: Acau, Associació Coordinadora d’Ajuda Unida

Construcció d’un Centre de Formació Socio-Educatiu per a Dones

L’objectiu del projecte és promoure l’apoderament de les dones a través de la millora en la formació/educació de les dones de la Commune de Guiba i promocionar el desenvolupament d'activitats productives que permetin millorar l'economia familiar.
Construcció d’un Centre de Formació Socio-Educatiu per a Dones
S’oferiran cursos de costura, patronatge, tint de teles, teixir en telers, alfabetització i complements en drap artesanal. Totes les artesanies que es realitzin en aquests tallers seran venudes, a més, seran les encarregades d'elaborar els uniformes escolars dels col·legis que l'Associació ACAU ha construït en aquesta regió, 3 Escoles Primàries i 2 Secundàries. El benefici serà repartit per a totes les dones que fan els tallers i reinvertit en el mateix projecte.
Tallers de Sensibilització i comerç
En finalitzar els tallers al Centre de Formació s’impartirà un curs per ensenyar a les dones a comercialitzar el productes elaborats.
ACAU-Associació Coordinadora d’Ajuda Unida - Burkina Faso

 

Entitat: Alternativa Intercanvi amb Pobles Indígenes

Apoderament de dones indígenes per la defensa de drets contra els efectes Covid19 a traves de la comunicació (Departament dels Quiché, Guatemala)

El projecte parteix de la triple discriminació que pateixen les dones indígenes per motius econòmics, ètnics i de gènere; i especialment a Guatemala, la situació és crítica quan les dones i lidereses defensen els drets de participació en espais públics i els drets de la mare terra. Moltes d'elles son qüestionades per la seva labor i són obligades a ubicar  la seva participació a espais domèstics, sent difamades o silenciades i inclús amenaçades o atacades.
Aquest projecte centra la seva intervenció en la comunicació com un instrument estratègic per a la defensa de drets  i que a més s'adapta a una situació de possible confinament on la necessitat d'informació i comunicació és vital pel conjunt de la població.
Es proposa 3 tallers de formació tècnica en comunicació a 15 defensores indígenes per part de professionals com Prensa Comunitaria que aportaran capacitats i recursos a les defensores per a la elaboració, producció, i conducció de 32 programes radials El Pueblo Kiché Opina. També es concertarà amb les ràdios la seva emissió amb un total de 32 programes amb cobertura a 21 municipis del Kiché.
AlterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenes- Guatemala

 

 Entitat: ADIA, Associació per al Desenvolupament de la Infància en Àfrica

Nutrició suplementària per a menors de cinc anys a la zona del Tigray 

Una primera estratègia, amb visió a mitjà i llarg termini, pretén incidir sobre les causes de la inseguretat alimentària per tractar de pal·liar la manca de mitjans de producció i augmentar la productivitat dels cultius ja existents o incrementar la participació de les dones en activitats econòmiques. Una segona estratègia, en la qual s’integra el projecte i que es desenvolupa des de fa 21 anys, és la que tracta d’incidir en els efectes a curt termini de la inseguretat alimentària entre la població més vulnerable menor de 5 anys, a través de l’atenció mèdica i el subministrament d’una alimentació su
Pal·liar el problema més urgent i immediat a través d’un programa que ofereix un suplement nutricional i atenció mèdica a nenes i nens menors de 5 anys que pateixen desnutrició moderada: 400 a Alitena i poblacions properes de la Woreda d’Itrob per trimestre.
Capacitació de mares caps de família que porten els seus fills i filles al programa de nutrició. Se les forma en conceptes bàsics de salut infantil i higiene familiar. Aquest component permet incrementar les capacitats locals i genera una transformació en els hàbits familiars. És a dir, actua com a preventiu perquè redueix la possibilitat que els infants ja tractats es tornin a trobar en situació de risc. També actua com a multiplicador ja que fomenta que les mares receptores de la capacitació traspassin la informació a altres mares de la comunitat en favor del benestar comú.
ADIA-Associació per al Desenvolupament de la Infància d’Àfrica - Etiòpia

 

Entitat: Institut de les Desigualtats

Dones lliures de violències masclistes a Kaolack (Senegal)​

L’objectiu del projecte és promoure les capacitats i oportunitats productives de les dones supervivents a la violència masclista pel dret efectiu a una vida lliure de violències mitjançant el seu apoderament, l'enfortiment de les capacitats productives i de reinserció sociolaboral del centre d'acollida i la sensibilització i incidència poblacional i institucional.
Per a tal efecte el projecte es condicionarà la única casa d’acollida de víctimes de violència del Senegal i s’adequaran els espais per la implementació de tallers formatius de transformació i venda de productes locals acompanyant-los de la legalització que permeti la generació de treball remunerat per les dones. Es capacitarà les dones en habilitats empresarials bàsiques i drets humans i es deixarà capacitat en el centre per reproduir les formacions.
L’actuació s’acompanyarà de tallers en violències masclistes a les dones i treballadores del centre i es dissenyarà i implementarà una campanya per la detecció de violència masclista. Es portaran a terme activitats d'incidència en autoritats locals i per conèixer i compartir experiències amb altres projectes similars i reforçar el suport del municipi al centre d’acollida.
Institut de les Desigualtats - Colòmbia

 

Entitat: Fundació Privada Pau i Solidaritat

Defensa i promoció dels Drets Humans Laborals (DDHHLL) a Colòmbia

L’objectiu del projecte és defensar, promoure i vetllar pel compliment dels DDHHLL i les llibertats sindicals a Colòmbia a partir de dues línies d’acció. D’una banda, mitjançant la formació i l’adquisició de coneixements d’entre 400-450 persones afiliades a organitzacions sindicals, representants dels i les treballadores en els diferents departaments a on es durà a terme el projecte.
D’altra banda, mitjançant diverses accions d’incidència i sensibilització, el projecte pretén denunciar i fer visibles les reiterades violacions de DDHH i DDHHLL per part de l’estat colombià i exigir que aquests drets i llibertats siguin efectivament aplicats i no només ho estiguin sobre el paper, com s’exposa a la Constitució colombiana de 1991 o en els diferents Convenis i Normes Fonamentals del Treball de l’OIT que l’estat colombià ha signat i s’ha compromès a aplicar.
Finalment, el projecte també preveu la producció d’una exposició fotogràfica e informativa amb l’objectiu de conscienciar i sensibilitzar a la població catalana sobre la situació actual i la problemàtica que es viu a Colòmbia, i que d’alguna manera pugui exigir a les institucions públiques catalanes un posicionament ferm que contribueixi a la fi de la violència i a la construcció d’una pau estable i duradora.
Fundació Pau i Solidaritat

 

Entitat: Somriures de Bombai

Salud mental para mujeres víctimas de trata en Bombay

L’objectiu del projecte és proporcionar serveis de salut mental a dones víctimes de tracta i a les seves famílies, allotjades a refugis i albergs situats a la zona de Vasai, al nord de la ciutat de Bombai.
Les dones víctimes de tracta, així com els seus fills i filles, s’enfronten a situacions enormement dures pel fet d’haver estat allunyades de la seva família i prostituïdes a la força. És habitual que pateixin multitud de trastorns mentals com ara depressió, ansietat, addiccions, estrès...així com complicacions com ara problemes del son, desordres alimentaris, alteracions de l’estat anímic...Son dolències que impedeixen portar una vida normal i que requereixen ser ateses per recuperar una certa normalitat a les seves vides.
Aproximadament 50 d’aquestes dones rebran teràpia psicològica, derivant-se aquells casos d’especial complexitat a clíniques i hospitals per rebre tractaments més específics. Així mateix, s’oferiran activitats de teràpia artística en les quals es podrà compartir espais amb altres dones amb la seva mateixa situació.
Sonrisas de Bombay - Índia

 

Entitat: Fundació Vicente Ferrer

Accés al dret a un habitatge digne amb sanejament bàsic per a 30 dones

Mitjançant el present projecte es construiran 30 habitatges dignes amb sanejament bàsic adequat a la comunitat rurals de Chinaganipalli, a la regió de Kadiri, Districte d’Anantapur, que quedaran en mans de 30 dones. Aquestes famílies viuen actualment en cabanes, barraques o en habitatges deteriorats, poc saludables e insegurs, sense cap accés al sanejament i que perpetuen la seva situació de vulnerabilitat i exclusió, especialment per a les dones.
L’objectiu d’aquest projecte és garantir l'accés a un habitatge digne amb sanejament bàsic a les dones i les seves famílies, a través dels següents resultats:
1. Promogut el dret a un habitatge digne, permanent i segur a 30 dones i les seves famílies en condicions òptimes de salubritat
2. Facilitat l'accés al dret a un sanejament bàsic a través de la construcció de 30 banys amb pou de filtració
3. Promogut el desenvolupament i apoderament socioeconòmic a 30 dones, a través de l’exercici bàsic dels seus drets
Tanmateix, en el moment actual d'emergència sanitària en el qual ens trobem a nivell internacional, i també a l'Índia, a causa de la pandèmia per coronavirus (Covid-19), el projecte busca facilitar a la població rural en situació de vulnerabilitat, les condicions per a poder seguir les recomanacions dictades per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) amb l'objectiu d'evitar la propagació del virus.
Fundación Vicente Ferrer- Índia

 

Entitat: Mans Unides

Millora de l’Educació Primària i higiene de les nenes i nens a  Lugazi (Uganda)

A les zones rurals del municipi, les infraestructures són molt deficients; en alguns casos les classes s’imparteixen sota els arbres, no disposen d’accés a l’aigua ni de wàters.
El projecte es proposa donar solidesa al projecte educatiu que porta a terme des de fa anys el soci local, Caritas Lugazi, aquest cop facilitant l’accés a l’alumnat a una educació de qualitat en un ambient segur i sanitàriament adequats. Es milloraran quatre escoles primàries amb la construcció i equipament d’un bloc de quatre aules, sala de professorat i sala de direcció. Així mateix, s’atorgarà a cada escola un bloc de wàters i de quatre depòsits per a la recollida d’aigua de la pluja i d’aixetes al pati de l’escola.
ODS: ODS 4 (Educació de qualitat) i ODS 6 (Aigua neta i sanejament)
Mans Unides

 

Entitat: Fundació Roser de Maig

Millora de la qualitat educativa de la canalla i el jovent de la regió d’Abo Korkass (Egipte)

L’objectiu del projecte és garantir i promoure una millor qualitat educativa dels infants i joves de la zona de Beni Sui, a la regió d’Abo Korkass (Egipte). S’adreça a la població amb vulnerabilitats social perpetuades per un sistema desigual amb la ciutadania.
S’ha detectat manca d’espai per poder portar a terme les activitats educatives. Es construirà una nova instal·lació on es desenvoluparan diverses activitats com campaments i campus anuals. També es continuaran oferint les activitats que ja porta a terme el soci local Social Development Service Office (SDSO):
-Servei de necessitats especials: activitats i tallers personalitzats enfocats a la infància i el jovent amb necessitats especials.
-Jardins d'infància: activitats per a introduir coneixements bàsics a infants d'entre 2 i 5 anys
-Centres de Reforç escolar: suport al jovent en horari extraescolar per oferir-los un seguiment emocional i educatiu
-Tallers manuals: Introducció de diferents activitats en la vida quotidiana per a persones amb necessitat d'assistència
-Maternitat i infància: activitats i tallers orientades a dones per tractar temàtiques relacionades amb la maternitat i amb la salut dels nadons
-Servei de Salut
-Casa Hospitalària
Fundació Roser de Maig

 

 

 

 

Projectes de Cooperació finançats el 2019

Construcció d’un menjador social i un pou al centre de formació professional per a dones a Zinguedess , Burkina-Fasso

El present projecte forma part de l’Escola de confecció i teixit que fomenta i millora l'educació de les dones al Departament rural de Komsilga a Burkina Faso. Es proposa l’ampliació del centre amb la construcció d’un menjador social destinat als fills de les alumnes i altres infants de la comunitat. Haches menjador oferirà 50 àpats diaris amb la finalitat de millorar qualitativament l’alimentació dels infants mentre les seves mares estan assistint als cursos del centre o estan treballant.

Per tal de millorar la  qualitat de vida de la comunitat, es construirà un mur perimetral que garanteixi la seguretats dels infants i un pou al centre. El 80% de la població no té accés a aigua neta, i cal anar a buscar-la diversos quilòmetres de distància,

ODS del projecte: 4 (educació de qualitat), 8 (treball digne i creixement econòmic), 10 (reducció de les desigualtats), 2 (fam zero), 3 (salut i benestar) i 6 (aigua potable).

ACAU-Associació Coordinadora d’Ajuda Unida

Nutrició suplementària per a menors de cinc anys a la zona del Tigray

El projecte que es presenta contribueix a satisfer les necessitats bàsiques a través dels següents programes:

  • Programa que ofereix un suplement nutricional i atenció mèdica a nens i nenes menors de 5 anys que pateixen desnutrició moderada : 400 nens i nenes d’Aitena i poblacions properes de la Woreda d’Irob per trimestre.
  • Programa de capacitació de les mares caps de família que porten els seus fills o filles al programa de nutrició . Se les forma en conceptes bàsics de salut infantil i higiene familiar. Aquest projecte permet incrementar les capacitats locals i genera una transformació en els hàbits familiars. És a dir, actua com a preventiu, al reduir la possibilitat de que els nens i nenes ja tractats es tornen a trobar en situació de risc i com a multiplicador, al fomentar que les mares receptores de la capacitació transpassin la informació a altres mares de la comunitat en favor del benestar comú.
    ODS  del projecte: ODS 2 (posar fi a la fam, aconseguir salut alimentària i una millor nutrició i promoure el benestar per a tothom i per a totes les edats) i ODS 3 (garantir una vida saludable i promoure el benestar per a tothom i per a totes les edats

    ADIA-Associació per al Desenvolupament de la Infància d’Àfrica

Apoderament mediàtic i jurídic de dones, autoritats i comunitats indígenes en la defensa dels drets humans individuals i col·lectis i la defensa de la mare terra. Guatemala

Davant les agressions als Drets Fonamentals i Col.lectius dels pobles indígenes maies de Guatemala reconeguts als instruments internacionals, aquest projecte planteja una estrategia de defensa i exercici de Dret a l’Autodeterminació i defensa dels territoris indígenes basada en l’Apoderament, Concertació i Incidència. Així doncs, es farà una Sistematització del Sistema propi de Justícia i suport al Pla Estratègic de l’Alcaldia indígena del Quiché per disposar d’un instrument d’exercici propi de justícia i autoritat maia i la seva presentació a poders públics del Departament. Alhora, es realitzaran processos de capacitació en Drets de Dones i Drets col.lectius per refeorçar i visibilitzar el seu paper de líders. També en aquest projecte es dona suport i capacitat de defensa de drets a defensors/es criminalitzades.

AlterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenes

Augment de la resiliència contra la malnutrició a Kikwit, província de Kwilo. República Democràtica del Congo

La present proposta pretén contribuir en la reducció de la mortalitat infantil associada amb la malnutrició a la província de Kwilu, República Democràtica del Congo, a través de l’augment de les capacitats de recuperació contra la desnutrició de manera integral en 2 zones de salut a la ciutat de Kikwet (kikwit nord i kikwit sud). El projecte enfortirà les capacitats de 400 llars (2400 persones) en seguretat alimentària, a través de millora de la dieta, la millora de les pràctiques d’higiene, el coneixement de les mesures de protecció contra la violència basada en el gènere, i a la diversificació de cultius.

ODS del projecte: ODS 3 (salut i benestar), l’ODS 12 (producció i consum responsbles) i l’ODS 5 (igualtat de gènere).

Creu Roja  Cerdanyola-Ripollet i Montcada

Garantir l’accés i la participació al Sistema Integral de Veritat, Justícia i Reparació i No Repetició (SIVJRNR) arran de l’acord de Pau a Colòmbia

El projecte que es presenta pretén fer efectiu el dret a la veritat, la justícia, la reparació i la no repetició per les persones titulars de drets afiliades a la organització sindical CUT-ANTHOC, de treballadors/es de la salut i la Seguretat Social de la regió Carib, mitjançant la seva implicació i participació en el Sistema Integral de veritat, justícia, reparació i no repetició (SIVJRNR) implementat a Colòmbia arran de l’Acord de Pau signat amb les FARC l’any 2016.
Aquest sistema integral emmarcat en la justícia transicional ha de permetre el trànsit de la guerra cap a la pau consolidant un escenari institucional transitori o temporal suficient i apropiat per a satisfer els drets de les víctimes del conflicte armat i contribuir en la reconciliació nacional. El sistema contribueix a la lluita contra la impunitat combinant mecanismes judicials que permeten la investigació i sanció de les greus violacions als drets humans i les greus infraccions al Dret Internacional Humanitari, amb mecanismes extrajudicials complementaris que contribueixin a l'aclariment de la veritat del que ha passat, la recerca dels éssers estimats desapareguts i la reparació del dany causat a persones, a col•lectius i a territoris sencers.

Fundació Pau i Solidaritat

Millorar l’accés i la qualitat de l’ educació secundària pública promovent l’equitat de gènere per a col·lectius desfavorits de comunitats rurals de l’àrea de Lepakshi, districte d’Anantapur. Índia

Mitjançant el present projecte s’habilitarà l’accés al dret a una educació de qualitat a través de la construcció de 8 aules al Centre Públic d’Educació Secundària de Chilamathur (Estat d’Andhra Pradesh). També s’oferiran  tallers i sessions adreçades a sensibilitzar a l’alumnat, els pares i les mares, la comunitat educativa i la societat civil sobre la importància de l’accés, continuïtat i finalització dels i les alumnes a l’educació secundàri
És posarà èmfasi especialment en el cas de les noies i joves, ja que en cas de no seguir els seus estudis, les dones queden excloses de llocs destacats i qualificats de la societat.

ODS del projecte: ODS 4 (educació de qualitat), l’ODS 10 (reducció de les desigualtats) i l’ODS 5 (igualtat de gènere).

Fundación Vicente Ferrer

Dones lliures de violències masclistes a Kaolack. Senegal

El projecte es proposa la implantació d'un model econòmicament sostenible, basat en la creació de microempreneduries de dones que treballen com a promotores de la salut visual en coordinació amb l'òptica municipal de l'Hospital Abbas Ndao, que reforçarà la seva capacitat per millorar la cobertura i accessibilitat econòmica dels seus serveis.

Institut de les Desigualtats

Accés a l’aigua potable en comunitats rurals de la regió de Kara – fase X. Togo

Togo, es troba entre els països més pobres del món, és un dels països prioritaris per a Mans Unides. El present projecte entraria a formar part de les estratègies generals de Mans Unides a Àfrica, que té com una de les seves prioritats fomentar projectes sanitaris de tal forma que s'aconsegueixin condicions de vida dignes per a tots. El país en general gaudeix d'un menor accés a les principals ajudes internacionals, la qual cosa accentua encarmés la manca de mitjans en salut, educació i accés a l'aigua potable.
El projecte es realitza a més amb un soci local molt conegut per Mans Unides i d'acreditada experiència mundial en el camp sanitari i del desenvolupament en general, amb qui portem treballant des de fa més de 10 anys amb resultats òptims.

Mans Unides

Jump 2 Justice. Donant suport als drets de les dones víctimes de tràfic humà. Índia

L’objectiu del projecte és garantir que les víctimes coneguin els drets que les lleis garanteixen en els àmbits de salut, educació, infància i dona, i mitjançant quines eines legals els poden fer valer. La premissa d’aquest projecte és que conèixer els drets i com defendre’ls pot ser una eina molt valuosa per abandonar la pobresa i millorar la qualitat de vida.

Les activitats que es desenvoluparan per aquest projecte es basen en la sensibilització a la població de Bombai sobre els seus Drets:

  • Tallers, capacitacions i difusió de material de Drets Humans
  • Reforçar el coneixement sobre els drets de la comunitat a través dels parvularis
  • Establir vies de treball amb les organitzacions de defensa de la justícia per tal d’ identificar i defensar els casos de violació dels drets, assegurar el seguiment dels casos identificats durant i després del procés legal i sensibilitzar sobre els drets a entitats municipals.

ODS del projecte: ODS 1 (fi de la pobresa), ODS 3 (salut i benestar),  ODS 10 (reducció de les desigualtats)

Sonrisas de Bombay

 
Logo Cerdanyola del Vallès
  • Pl. Francesc Layret, s/n
  • 08290 Cerdanyola del Vallès,
  • Tel. 935 80 88 88

Segueix-nos a:

Subscriu-te al nostre butlletí

 
  • Inici
  • |
  • Avís legal
  • |
  • Protecció de dades
  • |
  • Mapa del lloc
  • |
  • Accessibilitat