Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Parc Familiar de Roser de Maig 2025
Portes obertes Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver - Roser de Maig 2025
Taller infantil de fotografia Festa Major Roser de Maig 2025
Punt Lila a la Festa del Roser de Maig 2025
Festa Major del Roser de Maig 2025
IX Concurs Fotogràfic del Roser de Maig 2025
Portes obertes al Museu d'Art de Cerdanyola - Roser de Maig 2025
Exposició Tallers Plàstica Infantil de l'Ateneu
Exposició 'Explosió de colors'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
En el marc del Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i Víctimes de la Repressió de la Dictadura Franquista, el Museu d'Història de Cerdanyola organitza una conferència sobre les fosses del cementiri i de l'església Vella de Sant Martí
La xerrada 'La violència a la rereguarda: les fosses comunes de Cerdanyola (1936-1937)' anirà a càrrec del periodista i investigador Jordi Bigues i del director del Museu d'Història de Cerdanyola i responsable dels programes de Memòria Històrica, Joan Francès. La conferència es farà el dimarts 10 d'octubre, a les 18:30 h, a la Biblioteca Central de Cerdanyola i l'entrada serà lliure.
Jordi Bigues parlarà de la recerca que sobre els 12 anarquistes assassinats a Barcelona i traslladats a Cerdanyola el maig de 1937. I el director del Museu d'Història se centrarà en les fosses comunes del cementiri. Tots dos ponents faran una aproximació a la violència a la rereguarda republicana amb la voluntat de recordar totes les víctimes perquè a Cerdanyola existeixen característiques específiques, ja que en un mateix indret s'hi van inhumar persones de diversa procedència i ideologia, entre juliol de 1936 i maig de 1937. Més de vuitanta anys després dels fets encara surten a la llum noves dades que permeten conèixer amb més detall el període de la guerra civil a Cerdanyola.
Aquesta activitat s'emmarca en els actes del Dia Nacional en Memòria de les víctimes de la Guerra Civil Espanyola i de les víctimes de la repressió franquista, que es commemora el 15 d'octubre a Catalunya coincidint amb l'aniversari de l'afusellament del president de la Generalitat Lluís Companys.
L'activitat ha estat organitzada conjuntament pel CRAC (Col·lectiu de Recerques Arqueològiques de Cerdanyola) i el Museu d'Història de Cerdanyola.
Tornar al llistat de noticies