Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
XLII Mostra Internacional de Dansa Popular de Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Menuda 2025
Nits d'Estiu Jove 2025
L'Estiu és gran 2025
Patis oberts temporada d'estiu
Refugis climàtics a Cerdanyola
Exposició 'Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols durant la II Guerra Mundial'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
Pedagoga i humanista que va dirigir i impulsar el primer centre dedicat a fomentar la formació universitària de les dones.
Pedagoga i humanista espanyola, Maeztu va dirigir i impulsar el primer centre dedicat a fomentar la formació universitària de les dones, va impartir classes a nombroses escoles públiques i va ser autora de diverses publicacions relacionades amb l’ètica pedagògica.
Nomenada més endavant "doctora honoris causa" per diferents universitats del món, el seu interès professional va estar centrat en el foment de l’emancipació i l’empoderament de les dones a través de l’educació. El Lyceum de les Dones, del qual va ser cofundadora i primera presidenta l'any 1926, s'ajustava al model internacional dels ja existents a Europa, i on s'organitzaven i impulsaven conferències, concerts i exposicions de literatura, ciències, arts plàstiques, música, etc.
Amb l’esclat de la Guerra Civil l'any 1936 i l'afusellament del seu germà Ramiro, Maeztu es va exiliar a Buenos Aires, on se li va concedir la càtedra d’Història de l'Educació. Assentada finalment a l'Argentina després de rebutjar una càtedra de la Universitat de Columbia, es va dedicar a donar conferències, impartir cursos i escriure, fins a la seva mort el 1948.
Veure la resta de dones