Des del Casal de Joves Altimira s'ha preparat un seguit d'activitats per commemorar el dia 28 de juny sota el lema "Rebentem armaris" que culminaran amb la lectura del manifest institucional de la jornada
Cerdanyola celebrarà el Dia per les llibertats LGBTIQ+ per fomentar la tolerància i la igualtat

dv., 23/06/2017 - 08:12
Cerdanyola celebrarà el Dia Internacional per les llibertats LGBTIQ+ el proper 28 de juny amb un programa d'activitats reivindicatives organitzades des del Casal de Joves Altimira i amb el suport de l'Ajuntament, a través de la regidoria de Polítiques d'Igualtat i LGBTI, la Comissió 28J i diverses entitats de la ciutat.
El dia 28, es farà la hissada de la bandera de l'arc de Sant Martí a la façana de l'Ajuntament on romandrà durant tota la jornada. A les 17,30h s'iniciarà l'activitat "Teixim el pont amb els colors de l'arc iris" que es farà al passeig del Pont. Simultàniament es farà un photocall i a les 19h tindrà lloc, la performance "Rebentem armaris" amb el grup local de dansa contemporània Danzària al Casal de Joves on es viurà una trencada d'armaris participativa.
A les 19,30h, la batucada Los Deskartaos sortirà del Casal i dinamitzarà la marxa fins arribar a la plaça de Francesc Layret on, a les 20h, es donarà pas a la lectura del manifest institucional.
Tot i que la jornada central serà el dia 28, a Cerdanyola els actes ja s'han iniciat amb un taller de disseny "Donem la xapa amb orgull" i les exposicions Nude and Naked i Tot revisant Smith del MAC dedicades a Ismael Smith on s'exhibeixen una petita mostra sobre la temàtica del nu a l'obra de l'artista, amb la vessant més oculta, la seva identitat sexual i l'origen jueu.
Donar visibilitat
La regidora de Polítiques d'Igualtat i LGBTI, Elvi Vila, comenta que a aquesta exposició d'Smith se sumen tres estigmes que l'artista va patir: per ser homosexual, per tenir una malaltia mental i per ser jueu, per tal de normalitzar-los i donar-los visibilitat.
Vila indica que la jornada té com a objectiu "normalitzar situacions" i visualitzar aspectes que encara romanen amagats, així com fomentar el respecte a la diversitat afectiva i sexual, la identitat i l'expressió de gènere. A més, recorda que fa un any que Cerdanyola forma part de la Xarxa de Municipis LGTBIQ que ha permès crear sinèrgies i compartir experiències.
El dinamitzador del Casal de Joves, Joel García, explica que les activitats s'han treballat des del Casal i destaca la performance Rebentem armaris per a la qual s'està preparant una coreografia amb un grup cerdanyolenc de dansa contemporània que assaja normalment a Can Altimira.
El 28 de juny, Dia Internacional per les llibertats LGBTI+ és una diada on es celebra mundial i públicament, una sèrie d'actes i activitats reivindicatives per fomentar la tolerància i la igualtat de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transexuals i altres sexualitats no heteronormatives.
Actes del 28J a Cerdanyola del Vallès (enllaç a l'agenda de ciutat)