Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Ball de la Gent Gran
Exposició dels XXVI anys de Fantosfreak
Patis oberts temporada d'estiu
Jocs d'aigua del Parc Cordelles
Refugis climàtics a Cerdanyola
Exposició 'Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols durant la II Guerra Mundial'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
El Club d’Esports de Muntanya porta un any més la flama del Canigó per encendre la foguera, en una jornada farcida de cultura popular, música i sopar comunitari al parc Xarau
Cerdanyola es prepara per viure una nova edició de la Revetlla de Sant Joan amb un programa farcit d’activitats que combinen tradició, cultura popular i esperit festiu. El dilluns 23 de juny, entitats i ciutadania tornaran a omplir la ciutat amb la rebuda de la flama del Canigó, les ballades, la foguera i la música.
Un cop més, el Club d’Esports de Muntanya de Cerdanyola (CEM) tindrà un paper clau en la celebració, ja que s’encarrega de recollir i portar la flama del Canigó des del Pirineu fins a la ciutat, per tal d’encendre la foguera al Parc Xarau. A més, el CEM organitza el sopar popular conjuntament amb l’Associació de Veïns del Sot de Can Xarau.
La jornada s’iniciarà a les 16 h a l’Ateneu de Cerdanyola, des d’on sortirà l’autocar cap a Sant Quirze per acompanyar la flama en el seu tram final fins a Cerdanyola (cal inscripció prèvia).
A la plaça Sant Ramon, les activitats començaran a les 18 h amb una proposta familiar sobre les tradicions de Sant Joan ‘Foc i màgia a la nit de Sant Joan’, a càrrec del Museu d’Història de Cerdanyola; la narradora Susagna Navó explicarà la tradició de celebrar la revetlla de Sant Joan amb foc i els elements màgics associats. Tot seguit, a les 18:45 h, l’Agrupació Cultural Sardanista oferirà una ballada de sardanes.
A les 19:30 h, la plaça acollirà la rebuda dels portadors de la flama, que tot seguit iniciaran una cercavila festiva cap a l’Ajuntament amb la participació de diverses entitats locals: la Colla Bastonera de Cerdanyola, els Joves Diables, els Arriers de Sant Antoni Abat, l’Agrupació Cultural Sardanista, el CEM i l’ANC.
La rebuda institucional de la flama tindrà lloc a les 20 h a l’Ajuntament, i després, a les 20:50 h, les entitats i el públic es desplaçaran en cercavila fins al parc Xarau, on es concentraran els actes finals de la jornada.
A les 21 h es procedirà a la construcció de la foguera, que serà encesa a les 21:30 h amb la flama del Canigó i pels Joves Diables. A continuació, a les 22 h, començarà el sopar popular (reserves sopar i taules) i, a partir de les 23 h, el ball amb l’orquestra Wanda posarà el punt final a la revetlla amb música i festa fins a la matinada.
Programa Sant Joan 2025
16 h Sortida de l'autocar a Sant Quirze per acompanyar la flama en l'últim tram fins a CerdanyolaInscripcionsAteneu de Cerdanyola Organitza: CEM
18 hActivitat familiar sobre les tradicions de Sant Joan a càrrec de Susagna Navó Plaça Sant Ramon Organitza: Museu d'Història de Cerdanyola
18:45 h Ballada de SardanesPlaça Sant Ramon Organitza: Agrupació Cultural Sardanista
19:30 h Rebuda dels portadors de la flama del Canigó Plaça Sant Ramon
19:45 h Cercavila dels portadors de la flama, entitats i públic fins a l'Ajuntament
20 hRebuda de la flama del Canigó a l'Ajuntament Amb la participació de les entitats: Colla bastonera de Cerdanyola, Agrupació cultural sardanista, Joves diables de Cerdanyola, Arriers de Sant Antoni Abat, CEM i ANC
20:50 hCercavila de les entitats i públics fins al Parc Xarau
21 hConstrucció de la foguera Parc Xarau
21:30 h Encesa de la foguera de Sant JoanParc Xarau
22 h Sopar popular al parc XarauReservesParc Xarau Organitza: CEM i AAVV Sot de Can Xarau
23 hBall amb l'orquestra WandaParc Xarau
Tornar al llistat de noticies