Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Ruta de pessebres a Cerdanyola
Trenet de Nadal
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
Cerdanyola del Vallès, com a ciutat educadora, té un llarg recorregut en la dinamització i la innovació en l’àmbit educatiu, que s’ha concretat al llarg del temps en accions molt diverses: la dimensió educativa d’equipaments de la ciutat, com l’Ateneu i el Casal de Joves; l’organització d’activitats de participació com van ser les 22 edicions de les Jornades de Mares i Pares a l’escola; la creació de centres educatius com l’escola La Sínia, l’escola de música Aulos o les escoles bressol municipals; o la implicació en moviments com l’Associació Internacional de Ciutats Educadores. La nostra ciutat va participar al I Congrés Internacional de Ciutats Educadores, celebrat a Barcelona l’any 1990, i va ser un dels municipis signants de la Carta inicial on es recollien els principis bàsics per a l’impuls educatiu de la ciutat. L’any 2004, Cerdanyola es va adherir al Manifest de ciutats compromeses amb el desenvolupament de projectes educatius de ciutat, comprometent-se a impulsar l’elaboració del seu propi projecte que va ser aprovat per unanimitat en el Ple Municipal del 21 de desembre de 2013.
Més informació:
L'Ajuntament, ofereix a tots els centres docents de Cerdanyola del Vallès la possibilitat de participar en una programació d’activitats que té com a objectiu facilitar experiències que col·laborin a l’educació integral dels infants i adolescents des de l’escola infantil fins a l’educació secundària.
Per saber-ne més:
El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) és una resposta social i educativa que vol afavorir el coneixement, la comunicació i el respecte entre les diferents cultures i col·lectius socials. Aquest pla està adreçat a tot l’alumnat i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat als sectors socials més fràgils i vulnerables. El PEE pretén educar per a la ciutadania, fent possible el desenvolupament de tot l’alumnat a partir de l’educació intercultural, basada en la igualtat d’oportunitats i el dret a la diferència, a partir de la consolidació del català com a llengua d’ús social.
Aulos, Escola Municipal de Música ofereix a traves del seu programa Aulos Ciutat tot un seguit d'audicions i tallers musicals adreçats a l'alumnat d'educació infantil i primària de la nostra ciutat. Aquest programa s'ha integrat amb l'oferta del programa municipal Cerdanyola Educa per a esdevenir el pal de paller de la programació musical adreçada als centres educatius de la nostra ciutat.
El projecte de patis oberts té com a principal objectiu “promoure la cultura del lleure, ampliar i optimitzar espais públics de convivència i oferir espais de trobada i joc aprofitant les instal·lacions escolars” tot posant-les a disposició de la ciutadania en general per realitzar activitats lliures, esportives, jocs, actes institucionals i d’esplais, entre d’altres.
La finalitat d'aquest projecte d'innovació educativa és treballar el foment de la cultura emprenedora en el cinquè curs de l'educació primària, per desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l'emprenedoria. El projecte aposta pel model cooperatiu com a filosofia empresarial de base, perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa i reforça un vessant de responsabilitat social.
El Consell d’infants i adolescents de Cerdanyola és un òrgan on els infants poden exercir el seu dret a participar, a pensar, reflexionar, dialogar i fer propostes sobre aspectes que formen part de la seva vida quotidiana a la ciutat i on poden proposar accions concretes per a transformar-la.
Què són els camins escolars?
Són iniciatives per fomentar que infants i joves facin el seu recorregut diari de casa a l’escola a peu o amb bicicleta i de manera autònoma, és a dir, sense acompanyament adult.
També és una iniciativa que permet abordar reptes com l’assoliment d’un model de mobilitat més sostenible i la reflexió respecte al drets dels infants a la ciutat.
El programa Orienta Cerdanyola està destinat a fer l’acompanyament a la transició entre l’educació obligatòria i la postobligatòria amb l’objectiu de complementar la tasca d'orientació que es fa als centres educatius, posant recursos professionals al seu abast i crear un marc col·lectiu on l’alumnat i les famílies puguin resoldre els seus dubtes.
El projecte es va iniciar dins el Grup de treball 3 del PEC anomenat “El paper de les famílies en la ciutat educadora”. Aquest grup va obrir el debat entorn a la jornada escolar als centres educatius de la ciutat. Per poder involucrar les famílies, i la ciutadania en general, en aquest debat, es van organitzar un seguit de Jornades. Com a conclusió de les Jornades sobre el Temps Educatiu es va decidir proposar l'adhesió a l'Aliança Educació360. Educació a temps Complet.
Cerdanyola del Vallès és des del 31 de maig de 2018, per aprovació unànim del Ple Municipal, membre de l'Aliança Educació360. Educació a Temps Complet.