Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Jornada Marató de donants de sang de Catalunya
Cursos ‘Artíva’t - Ensona’t’ per a joves
Escola de Salut
Sala Estudi Nocturn
Exposició 'Plein Air, Capturant el Canvi' de María José Escuder
Convocatòria dels Premis Literaris 2025
1a Exposició de pessebres de Cerdanyola
Activitats i tallers Gent Gran Activa
ACTUALITAT
La Ciutat
La normalització de les temperatures fa que es passi a la situació de prealerta dels plans Procicat per onada de calor i Infocat, de risc d’incendis forestals. En cas d’observar indicis de flames o tenir coneixement de cap persona afectada per la calor, truqueu i aviseu al 112 o bé al telèfon 936 912 000, de la Policia Local de Cerdanyola del Vallès.
La tornada a la normalitat de les temperatures estiuenques ha fet que es desconvoqui el Comitè Municipal d'Emergències, instaurat el dia 7 de juliol a la ciutat en registrar-se el moment àlgid de l’onada de calor.
L’Ajuntament i els seus operatius no abaixen la guàrdia davant els riscs propis d’aquesta època de l’any. Es mantenen les patrulles policials de vigilància per Collserola, així com la resta d’e quips municipals destinats a participar en situacions d’emergència.
El govern municipal demana a la població que mantigui una actitud vigilant davant les altes temperatures d’aquest mes de juliol i els riscs que poden comportar per a les persones i el nostre entorn natural.
Es recorden les següents recomanacions: No es pot encendre cap mena de foc ni cremar rostolls, No es poden llençar cigarrets, ni burilles, ni llumi9ns ni caminant ni per la finestra del cotxe.
No es poden encendre focs artificials ni llençar coets en zones de perill, ni que sigui a camp ras, ni en terrenys agrícoles ni, sobretot, en urbanitzacions envoltades per bosc.
No deixeu escombraries ni deixalles al bosc, utilitzeu els serveis de recollida i els contenidors adients.
Pel que fa a les altes temperatures els consells són els següents: A casa Durant el dia, tanqueu les persianes de les finestres on toca el sol.
A la nit, obriu les finestres de casa per refrescar-la.
Estigueu-vos a les estances més fresques.
Recorreu a algun tipus de climatització (ventiladors, aire condicionat). Si no en teniu, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes, etc.).
Refresqueu-vos sovint amb dutxes, tovalloles mullades amb aigua, etc.
Beveu aigua fresca de forma regular encara que no tingueu set.
Si teniu animals de companyia, procureu que no s'estiguin al sol i hidrateu-los.
Al carrer Eviteu el sol directe Porteu una gorra o un barret.
Utilitzeu roba lleugera (cotó), de colors clars i que no sigui ajustada.
Procureu caminar per l’ombra, estar sota un para-sol quan sigueu a la platja i descanseu en llocs frescos del carrer o en espais tancats que estiguin climatitzats.
Porteu aigua i beveu-ne sovint.
Mulleu-vos una mica la cara i, fins i tot, la roba.
Eviteu sortir a les hores de més calor i eviteu les activitats físiques intenses.
Al cotxe Eviteu viatjar amb cotxe durant les hores de més calor; porteu sempre líquids per hidratar-vos.
No deixeu mai els nens ni les persones especialment vulnerables a l'interior del vehicle amb les finestres tancades. Tampoc podeu deixar dins el cotxe amb les finestres tancades els animals de companyia.
Quan feu un viatge llarg, atureu-vos periòdicament per descansar i refrescar-vos.
Feu una atenció especial als canvis sobtats de temperatura que es produeixen en entrar i sortir del vehicle.
Als àpats Feu menjars lleugers, eviteu els menjars molt calents i els que aporten moltes calories (salses, fregits, arrebossats).
Preneu aliments rics en aigua (fruites, verdures i hortalisses); us ajudaran a recuperar les sals minerals perdudes per la suor.
Beveu molta aigua i sucs de fruita al llarg del dia, encara que no tingueu set.
No prengueu begudes alcohòliques.
Ajudeu els altres Si coneixeu gent gran o malalta que viu sola Mireu de visitar-los un cop al dia.
Ajudeu-los a seguir aquests consells.
Si prenen medicació, reviseu amb el seu metge si aquesta pot influir en la termoregulació i si s’ha d’ajustar o canviar.
Si trobeu alguna persona amb els efectes de la deshidratació Aviseu urgentment els serveis mèdics o el 112.
Traslladeu-la a un indret més fresc.
Doneu-li aigua, mulleu-la i venteu-la, fins que arribin els professionals de la salut.
Tornar al llistat de noticies