Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Mostra Documental '80 anys amb Isidre Grau'
Setmana de la Innovació 2025
Exposició Concurs fotogràfic 50è Aplec de la Sardana
Tardor Solidaria 2025
Mes de la Salut Mental a Cerdanyola
XXXVI Jornadas Culturales Flamencas de Cerdanyola
Exposició fotogràfica 'Live music is life'
Exposició 'Valldaura. 1150-2025. Una història de monjos, reis, nobles, industrials i investigadors'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
El Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada i la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya juntament amb l’Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet (AFOCER) presenten l’exposició Lectura i presó. Aquesta exposició és una selecció de les obres presentades als VI i VII Concursos de fotografia de centres penitenciaris.
Entre el 14 i el 29 de juliol, al Mercat Municipal de Les Fontetes es podrà visitar l’exposició fotogràfica Lectura i Presó, promoguda de forma conjunta entre l’AFOCER i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. El conjunt de 32 fotografies són les obres finalistes dels concursos fotogràfics anuals que es celebren a les presons catalanes Lectura i Presó corresponents al 2018 i 2019.
Totes les fotografies que s’exposen han estat realitzades per persones internes a centres penitenciaris de Catalunya i pel personal que treballa amb ells i elles en els tallers artístics i les biblioteques. Les imatges mostren la important tasca que fan els i les professionals que treballen en la rehabilitació de les persones condemnades i que la cultura arriba a tots els indrets sent una potent eina de rehabilitació en la reinserció de les persones internes.
Per a l’associació AFOCER, entitat pionera en la realització d’exposicions a les presons catalanes, aquest és un nou precedent. Des de l’associació es considera que la fotografia és una eina d’expressió que va més enllà de cultures i polítiques i amb l’exposició Lectura i presó vol mostrar una realitat poc coneguda per a la ciutadania en general.
L’exposició es podrà visitar del 14 al 19 de juliol en l’horari del Mercat Municipal de Les Fontetes. La inauguració tindrà lloc el 17 de juliol a les 12h.
Horari Mercat: dilluns de 8h a 13h de dimarts a dijous de 8h a 14h divendres de 7h a 14h dissabtes de 7h a 14:30h
Tornar al llistat de noticies