Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Festa Major de Bellaterra
FIT. Festival Internacional de Teatre Infantil i Juvenil
Programació tardor-hivern Teatre Ateneu
GoldenCat d'Hoquei Patins 2026
Setmana Europea de la Mobilitat 2026
Mostra bibliogràfica sobre l'Alzheimer
Exposició 'Llibres Lliures' de Marutxi Beaumont
Exposició fotogràfica 'L'herència latent'
Exposició fotogràfica 'Chefchaouen, mirades en blau'
ACTUALITAT
La Ciutat
Els aparells aportaran precisió i fiabilitat a la feina feta des del carrer, al mateix temps que es reduiran els tràmits manuals i el consum de paper
Els smartphones, habituals per a tothom, s'incorporaran a l'equipament de les patrulles de la Policia Local. Des d'aquesta setmana utilitzen en període de prova telèfons mòbils de 6 polsades preparats amb un software especial pensat per a facilitar la tasca policial. La reducció dels tràmits físics i la despesa de paper fan que el nou sistema sigui més sostenible i respectuós ambe l medi ambient.
El procediment d'ús és el següent: els nous aparells tenen instal·lada una aplicació en la qual la patrulla de la Policia Local troba un directori amb totes les denúncies contemplades. S'activa i s'inicia l'app aportant les dades que sol·licita el programa. A més, es pot incorporar la fotografia de la infracció comesa.
L'aplicació està connectada amb la caserna de la Policia Local, on es valora. Si se'n desprèn una sanció i passats uns dies, el nou sistema facilita la informació a la ORTG de la Diputació de Barcelona, que és l'organisme encarregat de tramitar-les.
El telèfon també està connectat amb la grua municipal, de manera que es pot demanar directament si cal.
La fotografia de la infracció és una eina que pot resultar molt útil a l'Ajuntament en el cas en què les persones infractores presentin al·legacions si hi ha alguna sanció.
El procediment es tanca amb l'emissió d'un tiquet a través d'una petita impressora que du la patrulla policial. Aquest document el rep la persona que hauria alterat les normes de circulació.
Per als agents és una bona eina per fer el seu treball. La nova eina ja està en marxa des d'aquesta setmana i ara s’estan polint els possibles problemes que puguin sorgir de la seva aplicació als carrers de la ciutat.
Tornar al llistat de noticies