Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional per a l'Alliberament LGTBI 2025
Setmana de l'Aprofitament Alimentari
Exposició de final de curs dels tallers d'adults de l'Escola d'Arts de l'Ateneu
Exposició 'Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols durant la II Guerra Mundial'
Exposició 'Zodíac'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
Converses LGTBI a través del cinema
ACTUALITAT
La Ciutat
El divendres 28 de gener, l’Ajuntament signarà un conveni de col·laboració amb L’Amical Mauthausen per al desenvolupament d’un programa anual estable d’activitats sobre la Memòria Democràtica a Cerdanyola
L’Ajuntament de Cerdanyola i l’associació L’Amical de Mauthausen signaran un conveni de col·laboració el divendres 28 de gener, a les 17:30h, durant el transcurs d’un acte simbòlic per commemorar el Dia Mundial de L’Holocaust. La UNESCO va escollir la data del 27 de gener perquè en aquest dia del 1945 les tropes soviètiques van alliberar el camp d'extermini d'Auschwitz-Birkenau. L’acte, que es durà a terme a la plaça de Francesc Layret, comptarà amb la participació d'altres institucions i entitats de la ciutat i estarà obert a la ciutadania. En ell, a banda de recordar les víctimes del nazisme, també es commemorarà la Diada Nacional de l’Exili i la Deportació Republicana, que se celebra cada any el 5 de febrer.
L’Amical de Mauthausen és una entitat sense ànim de lucre que va ser constituïda a l’any 1962 per víctimes supervivents dels camps de concentració i extermini del règim nazi, així com pels seus familiars i amics. Els objectius eren donar a conèixer el que va passar en els camps, preservar la memòria de les víctimes, i sobretot, alertar a la ciutadania d’avui, especialment a la més jove, dels perills d’aquelles ideologies basades en la intolerància i l’anul·lació de drets de les persones i els pobles.
El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l'Amical de Mauthausen servirà per al desenvolupament d'un programa anual estable d'activitats sobre la Memòria Democràtica a Cerdanyola. Entre d’altres iniciatives, l’Ajuntament de Cerdanyola entrarà a formar part de la Xarxa Mai Més. Aquesta xarxa, creada al 2013, és un entramat de relacions personals i institucionals del món local català que inclou a institucions, entitats, centres educatius, projectes i persones. La Xarxa Mai Més es coordina amb xarxes similars d’altres ciutats i estats per preservar la memòria de les persones que varen ser deportades als camps de concentració nazis. En relació a la nostra ciutat, i segons les dades de l’entitat L’Amical Mauthausen, hi ha quatre persones nascudes o residents a Cerdanyola que varen ser deportades al camp de Mauthausen-Gusen.
Entre d’altres iniciatives, la Xarxa Mai Més organitza anualment una trobada dels Ajuntament que en formen part o estan gestionant la seva adhesió. En l’última trobada, celebrada a Sant Fruitós de Bages el novembre passat, l’Ajuntament de Cerdanyola va participar representat per l’alcalde, Carlos Cordón, el regidor de Cultura, Oscar Pons, i tècnics del Museu d’Història.
Tornar al llistat de noticies