En base a les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar, s'ha activat el Pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) en fase d'alerta
Activat el fase d'alerta el Pla INUNCAT

Es preveu un episodi amb una zona d'inestabilitat molt ample que finalitzarà demà al migdia. Es podrà superar el llindar de 40 mm en 30minuts. Durant la tarda d'avui les zones més afectades seran les comarques del Baix Ebre i el Montsià, i de cara al vespre nit i la matinada s'estendrà per tot el litoral i prelitoral des del sud de Catalunya fins a la comarca de la Selva. La distribució geogràfica del fenomen dins la zona avisada serà de caràcter local.
Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i no es descarten fenòmens de temps violent. La precipitació més intensa es preveu sobre el mar, però localment podria afectar el litoral.
Respecte l'acumulació de pluges l'episodi preveu que es puguin superar els 100 l/m2 a la zona sud de Catalunya i en algun punt del litoral central.
Segons informa l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) les rieres poden tenir una resposta immediata allà on estigui plovent amb intensitat.
Per obtenir més informació: