Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Refugis climàtics a Cerdanyola
Jocs d'aigua del Parc Cordelles
Sala Estudi Nocturn
Exposició 'Olis'
Activitats i tallers Activa't més 60. Primavera-estiu 2026
Grup de suport a la lactància i la maternitat a l'AV. Les Fontetes
ACTUALITAT
La Ciutat
Les obres guardonades en les categories de narrativa breu, poesia i novel·la es van donar a conèixer divendres en un acte celebrat a la UAB i es presentaran a Cerdanyola el proper mes de novembre
L’Ajuntament i la Universitat Autònoma de Barcelona van lliurar el passat divendres 29 de maig els Premis Literaris 2026, uns guardons plenament consolidats en el panorama literari català que reconeixen anualment obres inèdites de narrativa breu, poesia i novel·la.
En aquesta edició, el XVII Premi de Narrativa Breu per a Joves 'Caterina Albert', dotat amb 500 euros, ha estat per a Fiona Sarola Lozano (Girona) per l’obra Trenc d’alba. El jurat va destacar l’extraordinària originalitat, la capacitat immersiva del relat, la força de la veu narrativa i la riquesa del vocabulari emprat.
El XXXI Premi de Poesia 'Miquel Martí i Pol', dotat amb 1.000 euros, ha recaigut en Josep Fàbrega i Selva (Calders) per l’obra Aprendre de lletra. El jurat va valorar especialment la solidesa literària i l’ambició de la proposta, així com la coherència entre el contingut i la forma, l’elaboració mètrica i la qualitat del llenguatge poètic.
Pel que fa al XXXII Premi de Novel·la 'Valldaura-Memorial Pere Calders', dotat amb 3.000 euros, la guanyadora ha estat Duna Corominas Pardàs (Sant Vicenç dels Horts) per l’obra El clau que sobresurt. El jurat va reconèixer l’originalitat de la trama, la combinació de diferents registres literaris i la capacitat de l’autora per construir una narració complexa i cohesionada amb una prosa àgil i evocadora.
L’acte de lliurament va comptar amb la participació de l’alcalde, Carlos Cordón, i de la vicerectora de Comunicació de la UAB, Virginia Luzón, en representació de les dues institucions organitzadores. La cerimònia va ser presentada per la periodista i alumni de la UAB Laura Serrat i va incloure una actuació del duet de música antiga format per Mireia Peñalver i Santiago Gervasoni.
Els Premis Literaris de Cerdanyola són una iniciativa compartida entre l’Ajuntament de Cerdanyola i la Universitat Autònoma de Barcelona que contribueix a fomentar la creació literària i a projectar la ciutat com un referent cultural. En aquesta edició s’hi han presentat un total de 175 originals: 48 en la categoria de narrativa breu, 61 en la de poesia i 66 en la de novel·la.
Les obres guardonades seran editades pel Servei de Publicacions de la UAB i es presentaran públicament el proper mes de novembre a Cerdanyola del Vallès.
Tornar al llistat de noticies