Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Mes de la Salut Mental a Cerdanyola
Sala de lectura i estudi a l'Ateneu
Tardor Solidària 2026
Tardor literària 'Cerdanyola Lorca 1898-1936'
Programació tardor-hivern Teatre Ateneu
Exposició 'Llibres Lliures' de Marutxi Beaumont
ACTUALITAT
La Ciutat
Aquest dilluns al matí s'ha fet el sorteig per escollir les persones que formaran part de les meses a les eleccions a les Corts Generals del 29 de novembre
Avui dilluns, 2 de novembre, s'ha celebrat el ple extraordinari per escollir els ciutadans i ciutadanes del municipi majors de 18 anys que faran les funcions de president, vocal o suplent, i que controlaran les 75 meses electorals repartides entre 16 col·legis electorals.
En les eleccions al Congrés dels Diputats i al Senat del 29 de novembre podran exercir el seu dret a vot 44.072 persones. En el conjunt de l’Estat s’elegeixen 350 diputats i 208 senadors. A Catalunya, s’escullen 48 diputats i 16 senadors, distribuïts entre les quatre circumscripcions electorals de la manera següent:
L'Ajuntament disposa d'un espai eleccions al web municipal en què es pot consultar el cens electoral, les seccions censals, un històric amb els comicis celebrats a la ciutat i el dia de les eleccions, es podrà accedir al programa que farà el seguiment dels comicis a la ciutat.
Organització de les meses electorals
L'ordenament legal estableix que el president i els vocals de cada Mesa estan designats per sorteig públic entre la totalitat de les persones incloses a la llista d’electors que sàpiguen llegir i escriure i siguin menors de setanta anys, si bé a partir dels seixanta-cinc anys, podran manifestar la seva renúncia en el termini de set dies. El president haurà de tenir el títol de batxiller o el de formació professional de segon grau o subsidiàriament el de graduat escolar o equivalent. Es designaran 9 persones per cada mesa electoral, 3 titulars i dos suplents per cada càrrec.
Consulta el cens per a les eleccions municipals del 29N Consulta si ets membre d'una mesa electoral
Tornar al llistat de noticies