Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Exposició dels XXVI anys de Fantosfreak
Cerdanyola Menuda 2025
Nits d'Estiu Jove 2025
L'Estiu és gran 2025
Patis oberts temporada d'estiu
Jocs d'aigua del Parc Cordelles
Refugis climàtics a Cerdanyola
Exposició 'Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols durant la II Guerra Mundial'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
A partir de la informació facilitada per la Direcció General de Qualitat Ambiental a través del Servei de Vigilància i Control de l’Aire, us comuniquem que avui hi ha previsió que es pugui superar el llindar de PM10 i NO2 per sobre dels 50 micrograms per metre cúbic i 160 micrograms per metre cúbic respectivament.
Qualitat ambiental ens informa que ahir dia 12 de desembre de 2016 s’han produït la superació de valors límits de NO2 i PM10, i com a conseqüència de la situació meteorològica que preveu que les condicions de dispersió no milloren, Es donen les condicions per l’activació de l’avís preventiu per contaminació de PM10 i NO2.
Les recomanacions de de Direcció General de Qualitat Ambiental són:Recomanacions sanitàries En cas que es produeixin situacions en les quals se superen determinats nivells de concentració de contaminants a l’aire, es recomana adoptar unes mesures de precaució per reduir-ne l’exposició de la població. Com a criteri general, un episodi de contaminació no justifica mesures de confinament. No obstant això, es recomanen algunes mesures que han de tenir en compte els grups de població més sensible o vulnerable i la població en general, segons el cas. Es considera població especialment sensible qualsevol persona amb problemes de cor o de pulmons, nadons, nens en edat preescolar i dones embarassades. Tanmateix, hi ha una sensibilitat individual a la contaminació atmosfèrica, per la qual cosa les persones sensibles no constitueixen un grup homogeni de la població i els símptomes poden variar segons la persona.
Recomanacions sanitàries per a les partícules en suspensió PM10: Avis preventiu (PM10). En cas de produir-se una situació d’activació de l’avís preventiu per PM10, es recomanen les mesures preventives següents: Recomanacions per a la població sensible: - Reduir l’exercici físic intens, especialment a l’exterior - No modificar els desplaçaments habituals
No es recomana a la població general que modifiqui els desplaçaments habituals ni les activitats habituals.
D'altra banda, es poden consultar els nivells que enregistren les estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA) al següent enllaç http://dtes.gencat.cat/icqa/), així com a l'aplicatiu de mòbil Aire.Cat http://www.gencat.cat/mobils/cas/natives/airecat.htm).
La situació de risc contemplada en aquest comunicat es donarà per finalitzada, sense necessitat d’una comunicació de tancament per part del CECAT, un cop acabi el període especificat; sempre i quan no s’actualitzi la informació amb una nova comunicació.
Cal recordar que l'avís no comporta l'activació de cap pla d'emergència.
Tornar al llistat de noticies