Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Cursos ‘Artíva’t - Ensona’t’ per a joves
4t Concurs Fotogràfic Passada dels Tres Tombs Cerdanyola 2026
Sala d'Estudi Nocturn
Pessebre de l'Escola d'Arts Plàstiques de l'Ateneu
Convocatòria dels Premis Literaris 2026
2a Exposició de pessebres de Cerdanyola
Exposició 'Creativitat'
Activitats i tallers Gent Gran Activa
ACTUALITAT
La Ciutat
La primera edició del Festival de Literatura i Ciència de Cerdanyola s’estrenarà per la porta gran amb un acte inaugural a les instal·lacions del Sincrotró Alba el dissabte 12 de novembre a les 18h
Per assistir-hi cal fer la reserva prèvia enviant un correu festivalempiric@gmail.com indicant nom i cognoms, DNI i edat, abans del 10 de novembre
Empíric Festival de Literatura i Ciència omplirà d’activitats Cerdanyola entre el 12 i el 20 de novembre. Debats, xerrades, tallers, presentacions, documentals, exposicions, poesia... amb la finalitat de trencar amb el tòpic de separació entre ‘ciències i/o lletres’. El festival no deixarà a ningú indiferent i tampoc ho farà la seva inauguració, el 12 de novembre a les 18h, que oferirà la possibilitat a les persones que assisteixin a accedir a les instal·lacions del Sincrotró Alba.
L’accés a l’acte inaugural només es podrà fer amb una reserva prèvia per les estrictes mesures de seguretat d’una infraestructura científica com és el Sincrotró. L’aforament serà de 150 persones i per assistir-hi cal enviar un correu a festivalempiric@gmail.com indicant nom i cognoms, DNI i edat, abans del 10 de novembre.
L’Ajuntament oferirà un servei de bus especial gratuït des de la plaça de l’Abat Oliba fins al Sincrotró. La sortida serà a les 17:15h i hi haurà dos horaris per tornar: a les 19:30h i a les 21h. Les persones que prefereixin desplaçar-se en vehicle privat disposaran també d’aparcament gratuït a les mateixes instal·lacions.
La inauguració serà el dissabte 12 de novembre a les 18h. Seguidament, a les 18:30h donarà inici la conversa Ciència i literatura: dues cares de la mateixa moneda amb Martí Domínguez, escriptor, Caterina Biscari, directora del Sincrotró Alba, i Salvador Masip, metge escriptor i comissari de l’Empíric. Serà una conversa per parlar dels lligams entre aquestes dues branques de la cultura amb l’objectiu d’incentivar el diàleg entre disciplines i enfortir ponts.
A les 19:45h serà el moment de la segona conversa Atrapats per les xarxes: promeses i perills d’internet a càrrec de Belen Gopegui, esciptora i autora de Quédate este día y esta noche conmigo, i Carme Torras, científica, escriptora i autora de Enxarxats. Aquesta conversa serà moderada per la periodista Mariola Dinarès i girà entorn els dos llibres citats i que aborden les responsabilitats i implicacions que comporta la nostra constant interacció amb la xarxa.
Tornar al llistat de noticies