Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Taula rodona prèvia a les eleccions
Exposició 'I tú? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
Exposició fotogràfica 'Presó i vida quotidiana'
Exposició 'Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic 1910-2022'
Vine a ballar la Polca de Cerdanyola
Exposició 'Re-producció. La revolución de la mujer madura'
Exposició 'Hanami'
Més que lletres 2024
Exposició 'Elsa Plaza. Circo Internacional'
Exposició '(In)visibles i (O)cultes'
ACTUALITAT
La Ciutat
Els tallers s'han iniciat a Sant Cugat del Vallès. Durant les properes setmanes arribarà a la Biblioteca Central de Cerdanyola del Vallès
L’alumnat de batxillerat dels instituts Leonardo Da Vinci (Sant Cugat del Vallès), Escola Industrial (Sabadell) i Forat del Vent (Cerdanyola del Vallès) assistirà, durant els mesos de maig i juny, a uns tallers formatius emmarcats dins del projecte ISC2 Bibliolab, amb l’objectiu de millorar les seves competències de cara a la realització dels treballs de recerca de l’últim any. Els tallers aproparan els estudiants a la Recerca i Innovació Responsable (RRI), els formaran en cerca bibliogràfica i reforçaran les seves competències en eines digitals. Aquesta iniciativa és la tercera fase del projecte “ISC2 BiblioLab d’innovació social i ciència ciutadana” coordinat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i amb la participació del Centre de Visió per Computador (CVC-UAB) i tres biblioteques municipals de l’àrea del Vallès (Vapor Badia a Sabadell, la Biblioteca Central de Cerdanyola i la biblioteca Miquel Batllori a Sant Cugat). El projecte, emmarcat dins de la iniciativa BiblioLabs de la Diputació de Barcelona, té l’objectiu d’adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d’entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania.
Les dos fases prèvies, portades a terme durant els mesos de març i abril, han involucrat també bibliotecaris i professors dels instituts, que han pogut assistir a tallers de co-creació, ciència ciutadana i RRI amb l’objectiu de definir de manera col·laborativa el nou rol de les biblioteques públiques. Amb la incorporació dels estudiants es pretén que aquests últims adquireixen les eines i capacitats per realitzar un treball de recerca de qualitat.
Està previst que aquesta iniciativa vagi acompanyada d’altres accions com són la promoció de vocacions científiques i l’educació digital entre els i les joves per fer de les biblioteques un espai que a partir de la co-creació i reflexió, fomenti l’aprenentatge, la ciència, la innovació i la tecnologia.
Informació del projecte ISC2 BiblioLab
Tornar al llistat de noticies