Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Festa Major del barri del Turó de Sant Pau 2025
Tardeo Jove 'Night Pool Party'
Campanya 'Cerdanyola té orgull' amb els comerços de la ciutat - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2025
Mostra documental LGTBI - Dia Internacional per a l'Alliberament LGTBI 2025
Dia Internacional per a l'Alliberament LGTBI 2025
Refugis climàtics a Cerdanyola
Exposició 'Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols durant la II Guerra Mundial'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
Converses LGTBI a través del cinema
ACTUALITAT
La Ciutat
Aquest mes d’octubre s’ha iniciat la campanya d’esporga d’arbrat viari i està previst intervenir en més de 3.000 arbres durant el 2023 i 2024
Aquest any 2023 i al llarg del 2024 es durà a terme una gran campanya d’esporga a la ciutat amb la finalitat d’actuar principalment en arbres d’alineació de vials, que són els que pateixen més falta d’espai per desenvolupar-se i ocasionen més interferències amb els veïnat. L’alcalde, Carlos Cordón, explica que “l’esporga en sí no és ideal per als arbres, malgrat el que puguem pensar, de manera que se’n fa necessari només actuar en aquells casos en els quals calgui intervenir per evitar problemes en el dia a dia dels veïns i les veïnes”.
La campanya d’esporga preveu intervenir més de 3.000 unitats d’arbres de diferents espècies. Les principals són les moreres, que s’han d’esporgar fort per evitar la seva fructificació, els acers negundo, una espècie molt abundant a Cerdanyola i els plàtans, arbres de capçades altes i amples i que cal controlar, sobretot els laterals per separar-los dels edificis. Altres espècies en les que s’intervindrà són els til·lers, les acàcies diverses, els xicrandes i els oms.
Carlos Cordón destaca que “el contracte actual d’esporga, contempla intervencions concretes i de major envergadura, a on es requereixen grues i altres sistemes més complexos dels habituals per poder fer els treballs necessaris”.
Les principals zones a on es preveu actuar en l’actual campanya d’esporga són el barri de Canaletes, la zona del Guiera, el centre, les avingudes Primavera, Flor de Maig i carrer Santa Rosa, el barri Jardins, les moreres de Bellaterra i altres punts més concrets i reduïts.
Tornar al llistat de noticies