Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Tardor literària 'Cerdanyola Lorca 1898-1936'
Programació tardor-hivern Teatre Ateneu
Exposició 'Llibres Lliures' de Marutxi Beaumont
Exposició fotogràfica 'Chefchaouen, mirades en blau'
Refugis climàtics a Cerdanyola
ACTUALITAT
La Ciutat
El Grup Artístic Teatral (GAT) commemora cinc dècades de trajectòria amb una exposició, la primera Mostra de Teatre, activitats familiars i una gran jornada al carrer
El Grup Artístic Teatral (GAT) de Cerdanyola celebra aquest 2026 el seu 50è aniversari i ho farà amb una programació especial que, durant el mes d’octubre, omplirà la ciutat de teatre i activitats culturals. La programació es va presentar en un acte que va comptar amb la participació del president del GAT, Francesc Vilaró; l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón; i la regidora de Cultura, Andrea Borrego.
El GAT va néixer l’any 1976 de la mà de Daniel Claramunt i Antonio Ortega, amb la voluntat de convertir un grup d’amics en una companyia de teatre. Al llarg d’aquest mig segle, més de 300 persones han passat per l’entitat, que ha representat més de 200 obres i ha contribuït a fer créixer l’activitat teatral i cultural de Cerdanyola.
El president del GAT, Francesc Vilaró, ha destacat que l’entitat ha aportat “molta cultura a Cerdanyola” i ha aconseguit engrescar moltes persones al llarg dels anys. En aquest sentit, ha remarcat que algunes de les persones que han format part del grup actualment són professionals del món del teatre. Vilaró també ha posat en valor el caràcter obert de l’entitat, que “sempre ha acceptat tothom”.
Entre les obres que han deixat una empremta especial en la trajectòria del GAT hi ha Crònica d’una esperança, una adaptació del Diari d’Anna Frank que es va representar al Casal Parroquial i que va arribar a fer gira per diferents teatres de Barcelona; Els Pastorets, Venganza en el metro i Don Juan Tenorio.
Durant aquests 50 anys, el GAT també ha mantingut una estreta vinculació amb el teixit associatiu i cultural de Cerdanyola, amb nombroses col·laboracions amb el Servei de Cultura de l’Ajuntament, el programa Voluntariat per la Llengua, el taller de gent gran de l’Esplai La Caixa, diferents corals de la ciutat i activitats com Sant Jordi, l’Envelat de Sant Martí, la Festa Major del Roser de Maig o la Cavalcada de Reis. L’entitat també ha portat el teatre a altres espais, com el Centre Penitenciari de Lledoners.
Una programació per celebrar 50 anys
Les activitats commemoratives començaran el 9 d’octubre amb una recepció i la inauguració d’una exposició de vestuari i cartells que repassarà els 50 anys de trajectòria del GAT. La jornada donarà també el tret de sortida a la I Mostra de Teatre, que reunirà tres propostes teatrals durant el cap de setmana.
La mostra començarà el 9 d’octubre amb la representació de Terra Baixa, a càrrec d’Amics del Teatre del Centre Parroquial de Ripollet. El 10 d’octubre serà el torn de Losers, de la Companyia Teatral Magret.
El 16 d’octubre, el mateix GAT portarà a escena El procés de Mary Duggan, una obra que la companyia no va poder representar en el seu moment a causa de la censura. Cinquanta anys després, l’entitat recupera aquesta proposta i la incorpora a la programació de la I Mostra de Teatre.
La celebració continuarà el 17 d’octubre amb una matinal infantil al carrer, amb circ i un grup d’animació, pensada perquè les famílies puguin gaudir de la commemoració.
El programa culminarà el 18 d’octubre amb una rua d’entitats i actuacions al carrer, amb la participació de Diables, Bastoners, l’Esbart Sant Marçal, Sardanistes i Corals de la ciutat. Una jornada festiva i participativa que posarà en valor la riquesa del teixit cultural i associatiu de Cerdanyola.
La regidora de Cultura, Andrea Borrego, ha felicitat el GAT per la seva trajectòria i ha destacat que “és especial trobar gent amb empenta i compromís”. Borrego ha posat en valor els 50 anys de dedicació a la cultura, així com “la professionalitat i el tracte de l’entitat cap a tothom”, i ha agraït al grup que continuï treballant per la cultura de la ciutat. “Us seguirem donant suport en tot el que puguem”, ha afirmat.
Per la seva banda, l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, ha fet una crida a la ciutadania a participar en les activitats i celebrar els 50 anys del GAT, una entitat que ha definit com “un referent per a la ciutat”. Cordón també ha destacat especialment la capacitat del grup per treballar conjuntament amb altres entitats i formar part activa de la vida cultural i associativa de Cerdanyola.
Amb aquesta programació, el GAT convida tota la ciutadania a compartir una celebració que mira enrere per recordar cinc dècades de teatre, però que també posa la mirada en el futur i en les noves generacions que continuaran fent créixer la cultura a Cerdanyola.
Tornar al llistat de noticies