Ajuts al pagament del lloguer
PENDENT DE DATES I CONVOCATÒRIA 2025
Prevista per a finals de juny o principis de juliol de 2025.
Els requisits aquí indicats encara no estan actualitzats fins que es publiqui properament la convocatòria.
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ADICIONAL Y REBUTS : habitatge.gencat.cat/rebuts_documentacio
També es poden presentar rebuts mitjançant instància telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola: https://tramits.cerdanyola.cat/ciutadania/detalltramit.aspx?iddepartament=18&idtramit=237&iddepartament=18
MANUAL PER PRESENTAR DOCUMENTACIÓ I REBUTS
Es recomana fer la tramitació de l'ajut de manera telemàtica quan s'obri el termini. Es podrà tramitar des d'aquest enllaç: https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-lloguer-joves/
Pel tràmit telemàtic és necessari Certificat Digital o IDCat Mòbil. Es pot tramitar l'alta a l'IDCat Mòbil en aquest enllaç: https://idcatmobil.seu.cat/
Nota: Tots els arxius han d'estar en format PDF en cas que es demani l'ajut de manera telemàtica (un fitxer per document amb tots els fulls).
Per Tràmits Presencials: Oficina d'Habitatge - c. Fontetes 3. Horari de 9h a 14h de dilluns a divendres. Sense cita prèvia.
REQUISITS
- Tenir 35 anys o menys a data 26/02/2024.
- Tenir residència legal a Catalunya.
- Tenir un contracte de lloguer, habitació o cessió d’ús que constitueixi el domicili habitual i permanent (no són vàlids els contractes de temporada) i estar empadronat o empadronada a l’habitatge arrendat en el moment de la sol·licitud.
- La renda del lloguer no pot superar els 950€ (1.100€ en cas de famílies nombroses, monoparentals o unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat legalment reconeguda). En cas d'habitacions l'import no pot superar els 450€.
- El pagament del lloguer s'ha de fer per transferència bancària, rebut domiciliat, Bizum, ingrés a compte o rebut emès per la persona administradora de la finca. En cas de que hi hagi més d'una persona en l'habitatge que sol·liciti l'ajut, cadascú haurà d'acreditar el pagament de la seva part del lloguer mitjançant rebut al seu nom on ha de constar que correspon al pagament del lloguer i el mes.
- Disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 3,05 vegades l’IRCS (24.301,57€). En cas de contractes d'habitació o en cas que hi hagi més d'un/a titular en el contracte de lloguer de l'habitatge llogat i empadronat, es valoraran els ingressos individuals.
- Complir les obligacions tributàries davant l'Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social. (Es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució
> CONSULTA LES BASES AQUÍ
DOCUMENTACIÓ QUE CALDRÀ PRESENTAR:
- Sol·licitud
- Documentació personal
- DNI vigent (de totes les persones empadronades).
- Ciutadans de la Unió Europea: Certificat de registre de ciutadans de la Unió Europea vigent
- Residents no comunitaris: NIE i targeta d'identitat d'estranger (TIE) vigent
- Contracte de lloguer vigent de l'habitatge/ habitació / cessió d'ús vigent a nom d ela persona sol·licitant.
- Rebuts del lloguer pagats del 2024 fins a la data de la sol·licitud de la subvenció. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat. En cas de que hi hagi més d'una persona en l'habitatge que sol·liciti l'ajut, cadascú haurà d'acreditar el pagament de la seva part del lloguer mitjançant rebut al seu nom on ha de constar que correspon al pagament del lloguer i el mes.
- Declaració de la Renda de l'exercici 2022 o Certificat d'Imputacions de l'exercici 2022. En cas de no haver treballat durant el 2022 però sí al 2023, s'haurà d'aportar el certificat de retencions de l'empresa corresponent al 2023 i la vida laboral.
- Full de Transferència Bancària (signat i segellat pel banc) o Certificat de Titularitat del compte on es vol rebre l'ajut (normalment descarregable a través de la web del banc o la seva app).
- Sentència de separació o divorci o conveni regulador (si escau).
- Llibre de família (en cas de menors a la sol·licitud).
- Certificat de Discapacitat (si escau)
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. (si escau)
- Altres situacions a acreditar: Ingrés Mínim Vital, situació de violència de gènere...
Per a més informació:
93 580 88 88
info.habitatge@cerdanyola.cat697 852 981 (només Whatsapp)
CONVOCATÒRIA 2025 TANCADA
Aquest ajut està destinat a persones que l'any de la convocatòria tinguin 65 anys o més a data 31/01/2025 i siguin titulars d'un contracte de lloguer d'un habitatge o d'una habitació que constitueixi el seu domicili habitual i permanent a Catalunya.
Per poder accedir aquest ajut cal:
- Ser titular d'un contracte de lloguer d'habitatge o habitació en vigor que constitueixi el domicili habitual i permanent i estar-hi empadronat/da en el mateix en el moment de presentar la sol·licitud.
- Acreditar la residència legal a Catalunya.
-La renda del lloguer no pot superar els 900€ (900€ també en cas de famílies nombroses, monoparentals o discapacitat)
- Els pagaments dels rebuts de lloguer s'hagin fet mitjançant ingrés en compte, domiciliació bancària, transferència o bizum o ve amb un rebut emès per un administrador de finques.
- Disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 2,928479 vegades l’IRSC (25.200€/any)
- Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o preu de cessió en el moment de presentar la sol·licitud.
Consulta les BASES i la CONVOCATÒRIA.
Documentació Requerida
- Sol·licitud
- DNI o NIE vigent (de totes les persones empadronades).
- Contracte de lloguer vigent de l'habitatge/ habitació / cessió d'ús vigent a nom de la persona sol·licitant.
- Rebuts del lloguer pagats del 2025 fins a la data de la sol·licitud de la subvenció. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el concepte i la mensualitat.
- Full de Transferència Bancària (signat i segellat pel banc) o Certificat de Titularitat del compte on es vol rebre l'ajut.
- Sentència de separació o divorci o conveni regulador (si escau).
- Llibre de família (en cas de menors a la sol·licitud).
- Certificat de Discapacitat (si escau)
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. (si escau)
- Altres situacions a acreditar: Ingrés Mínim Vital, situació de violència de gènere...
Presentació de Sol·licituds
- Es pot fer la tramitació per internet en aquest enllaç: https://habitatge.gencat.cat/ca/detalls/Tramits/20246_Subvencions-per-al-pagament-del-lloguer?category=&moda=3
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola.
- Presencialment a l'oficina local d'Habitatge c. Fontetes 3 de 9h a 14h de dilluns a divendres.
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL I REBUTS : habitatge.gencat.cat/rebuts_documentacio
També es poden presentar rebuts mitjançant instància telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola
MANUAL PER PRESENTAR DOCUMENTACIÓ I REBUTS
Per a més informació:
93 580 88 88
info.habitatge@cerdanyola.cat697 852 981 (només Whatsapp)
CONVOCATÒRIA 2025 TANCADA
PRESENTACIÓ SOL·LICITUDS:
Es recomana fer la tramitació de l'ajut de manera telemàtica quan s'obri el termini: https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-pagament-lloguer/
També es pot tramitar adjuntant la sol·licitud i documentació telemàticament mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola.
>> Per Tràmits Presencials: Oficina d'Habitatge - c. Fontetes 3. Horari de 9h a 14h de dilluns a divendres. Sense cita prèvia.
Es recomana portar els formularis i documentació preparada per tal d'evitar llargues cues.
>> REQUISITS
- Tenir entre 36 i 64 anys inclosos a data 31 de gener de 2025.
- Tenir residència legal a Catalunya.
- Tenir un contracte de lloguer, habitació o cessió d’ús que constitueixi el domicili habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedeixi la subvenció.
- La renda del lloguer no pot superar els 900€. En cas d'habitacions no pots superar els 450€.
- Estar empadronat o empadronada a l’habitatge arrendat en el moment de la sol·licitud.
- El pagament del lloguer s'ha de fer per transferència bancària, rebut domiciliat, bizum, ingrés a compte o rebut d'administrador.
- Disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 2,928479 vegades l’IRSC (25.200€/any)
- Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o preu de cessió en el moment de presentar la sol·licitud.
>> DOCUMENTACIÓ QUE CALDRÀ PRESENTAR:
- Sol·licitud
- DNI / NIE / TIE vigents
- Contracte de lloguer vigent de l'habitatge/ habitació / cessió d'ús vigent a nom de la persona sol·licitant.
- Rebuts del lloguer pagats del 2025 fins a la data de la sol·licitud de la subvenció. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
- Full de Transferència Bancària (signat i segellat pel banc) o Certificat de Titularitat del compte on es vol rebre l'ajut (es pot descarregar per l'app del banc o el seu web).
- Sentència de separació o divorci o conveni regulador (si escau).
- Llibre de família (en cas de menors a la sol·licitud).
- Certificat de Discapacitat (si escau)
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. (si escau)
- Altres situacions a acreditar: Ingrés Mínim Vital, situació de violència de gènere...
Consulta les BASES i la CONVOCATÒRIA.
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ADICIONAL Y REBUTS : habitatge.gencat.cat/rebuts_documentacio
També es poden presentar rebuts mitjançant instància telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola: https://tramits.cerdanyola.cat/ciutadania/detalltramit.aspx?iddepartament=18&idtramit=237&iddepartament=18
MANUAL PER PRESENTAR DOCUMENTACIÓ I REBUTS
Per a més informació:
93 580 88 88
info.habitatge@cerdanyola.cat697 852 981 (només Whatsapp)
CONVOCATÒRIA 2025 TANCADA
El Bo Jove és un ajut diferent a l'Ajut Jove, excepcional i amb fons limitats i de concurrència no competitiva, per tant, només es tramitaran aquells ajuts que presentin la documentació complerta en el moment de la sol·licitud i fins a exhaurir fons.
Per a més informació: https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-bo-lloguer-jove/
Es podrà tramitar telemàticament a partir del 19 de maig a les 9h: https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-bo-lloguer-jove/
Nota: Tots els arxius han d'estar en format PDF en cas que es demani l'ajut de manera telemàtica (un fitxer per document amb tots els fulls).
En cas de problemes amb el tràmit telemàtic de la Generalitat, també es pot registrar la sol·licitud i documentació mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cerdanyola: https://tramits.cerdanyola.cat/Ciutadania/DetallTramit.aspx?IdDepartament=18&IdTramit=149&IdDepartament=18
REQUISITS
- Tenir 35 anys o menys en el moment de la sol·licitud.
- Tenir residència legal a Catalunya.
- Tenir un contracte de lloguer, habitació o cessió d’ús que constitueixi el domicili habitual i permanent (no són vàlids els contractes de temporada) i estar empadronat o empadronada a l’habitatge arrendat en el moment de la sol·licitud.
- La renda del lloguer no pot superar els 900€. En cas d'habitacions l'import no pot superar els 450€.
- El pagament del lloguer s'ha de fer per transferència bancària, rebut domiciliat, Bizum, ingrés a compte o rebut emès per l'administradora de la finca.
- Disposar d’una font regular d’ingressos i no superar els 25.200€/any. Cal acreditar una Vida Laboral de 3 mesos d'antiguitat en els 6 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud o una durada prevista d'almenys 6 mesos. En cas de contractes d'habitació o en cas que més d'una persona del mateix domicili sol·liciti el Bo Jove, es valoraran els ingressos individuals. En cas contrari, es valoraran els ingressos de totes les persones empadronades i serà necessari aportar la documentació de totes les persones empadronades que escaigui.
- Complir les obligacions tributàries davant l'Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social. (Es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució).
DOCUMENTACIÓ MÍNIMA OBLIGATÒRIA QUE CAL PRESENTAR:
- DESCARREGAR SOL.LICITUD
- DNI/NIE vigent
- Contracte de lloguer vigent de l'habitatge/ habitació / cessió d'ús a nom de la persona sol·licitant. No són vàlids els contractes de temporada.
- Rebuts del lloguer pagats del 2025 fins a la data de la sol·licitud de la subvenció. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
- Certificat de Titularitat del compte on es vol rebre l'ajut (descarregable a través de la web del banc o la seva app) o Full de Transferència Bancària (signat i segellat pel banc)
Altra documentació:
- Ingressos (obligatori aportar si no s'ha treballat al 2023):
- En cas de no haver treballat durant el 2023 però sí al 2024: Declaració responsable ingressos + certificat de retencions de l'empresa corresponent al 2024. No compten ingressos a l'estranger.
- En cas de no haver treballat ni en el 2023 ni 2024, però sí al 2025: Declaració responsable ingressos + Totes les nòmines del 2025 o contracte de treball. No compten ingressos a l'estranger.
- Sentència de separació o divorci o conveni regulador (si escau).
- Llibre de família o Certificat Naixement (en cas de menors a la sol·licitud).
- Certificat de Discapacitat (si escau)
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. (si escau)
- Altres situacions a acreditar: Ingrés Mínim Vital, situació de violència de gènere...
Per a més informació:
93 580 88 88
info.habitatge@cerdanyola.cat697 852 981 (només Whatsapp)