Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
II Festa de la Primavera i el Bosc
Exposició 'I tú? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
Exposició 'Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic 1910-2022'
Exposició 'Hanami'
Exposició 'Elsa Plaza. Circo Internacional'
Exposició '(In)visibles i (O)cultes'
ACTUALITAT
La Ciutat
Les víctimes reben una trucada dient que la seva prestació ha canviat i que si no la volen perdre han d’abonar una quantia de diners
L’estafa o intent d’estafa als usuaris i usuàries, majoritàriament gent d’edat avançada i amb dependència, es materialitza a través d’una trucada telefònica en la qual presumptes treballadors del servei de teleassistència contacten amb la persona gran, s’hi adrecen pel seu nom i els comuniquen que el seu servei de teleassistència ha canviat i que han d’abonar uns diners si no volen perdre el servei.
En altres ocasions l’excusa de contacte és la revisió del botó d’alerta o qualsevol altre pretext semblant com fins i tot la venda d’algun producte. El to utilitzat a les trucades és bastant agressiu, en veu alta i contundent i sense deixar parlar l’usuari en cap moment. Aquesta manera d’actuar és la que genera dubtes a la persona i per aquest motiu es desconfia del que els hi estan manifestant.
És per aquest motiu que des de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra es recomana:
Si s’és víctima d’un delicte o una temptativa de delicte, cal avisar immediatament als Mossos d’Esquadra trucant al telèfon d’emergències 112.
Tornar al llistat de noticies